AUTO-KRUPA                                        

STRZAŁA , ul.Siedlecka 101.
08-110 SIEDLCE
Tel:+48(25)644-26-04
Kom:0-698-997-543
Czynne w godz:8-17 (Pn-Pt). W soboty nie pracujemy.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA

Profesjonalna obsługa  samochodowych instalacji klimatyzacyjnych.

 

Prowadzimy przeglądy i naprawy.
Jesteśmy w stanie naprawić, znaleźć oryginalną część lub dopasować pełnosprawny zamiennik.

Wykonujemy:

 

* Napełnianie układu klimatyzacji
* Sezonowe inspekcje stanu technicznego instalacji
* Naprawy uszkodzonych układów klimatyzacji
* Regeneracja uszkodzonych sprężarek
* Naprawy przewodów klimatyzacyjnych
(spawanie , zaciskanie przewodów)
* Naprawa instalacji elektrycznej oraz
elektroniki sterującej klimatyzacją
* Czyszczenie (odgrzybianie) parowników klimatyzacji
z zanieczyszczeń biologicznych, bakterii, roztoczy
*
Ozonowanie– zabijanie bakterii oraz
likwidowanie przykrego zapachu za
pomocą
generatora ozonu

 

OBSŁUGA I DZIAŁANIE – TO WARTO WIEDZIEĆ!

 

System klimatyzacji w samochodzie jest bardzo wygodnym i przydatnym urządzeniem,które jednocześnie podnosi komfort auta.

W ciągu ostatnich kilku lat układy klimatyzacyjne stały się już standardem w klasie droższych aut jak również coraz częściej system ten można zamówić do auta klasy średniej za niewielką dopłatą. Tak więc ten bardzo przydatny element komfortu można częściej spotkać w coraz większej liczbie samochodów w klasie średniej. Dlatego też bardzo ważną rzeczą jest utrzymanie układu klimatyzacyjnego w jak najlepszym stanie technicznym,aby działał bezawaryjnie możliwie najdłużej jak to możliwe.

schem

 

Podstawą są regularne przeglądy serwisowe tego systemu,co pozwoli utrzymać układ klimatyzacji w stałej sprawności i zapobiegnie nagłym awariom systemu,a co za tym idzie kosztownym naprawom. Niestety do niedawna rozumiano,iż układ klimatyzacji jest systemem zamkniętym i nie ma potrzeby sprawdzania jego sprawności i serwisowania go,co jednak absolutnie nie jest prawdą! Nieprawidłowo pracujący układ klimatyzacyjny w samochodzie jest nie tylko niebezpieczny dla zdrowia przebywających w pojeździe osób ale także dla środowiska naturalnego.

 

Układ klimatyzacji dla większości osób kojarzy się tylko z dwoma elementami w aucie,a mianowicie z chłodnicą klimatyzacji (skraplaczem) i sprężarką.
Są to faktycznie dwa najbardziej znane i widoczne elementy tego systemu widoczne po otworzeniu maski silnika prawie w każdym aucie. Ale to nie wszystko. Układ ten zawiera jeszcze wiele ważnych elementów,których to stan techniczny także ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego systemu klimatyzacyjnego.

  Zbyt mała ilość środka chłodzącego powoduje , iż sprężarka włącza się częściej i pracuje dużo dłużej aby dobrze ochłodzić wnętrze pojazdu , przez co dość znacznie zwiększa się obciążenie silnika,a co za tym idzie także zwiększa się zużycie paliwa. Także systematyczne serwisowanie systemu klimatyzacji na pewno pozwoli nam zaoszczędzić tych kosztów.

  Jednym z ważnych aczkolwiek w ogóle niewidocznym elementem układu klimatyzacji jest urządzenie zwane PAROWNIKIEM. Jest to część umieszczona głęboko pod obudową tablicy rozdzielczej gdzie panuje ciemność i oczywiście wilgoć. Takie miejsce jest idealną przestrzenią życiową dla bakterii,grzybów i innych mikroorganizmów,które w istniejących tam warunkach potrafią się bardzo szybko rozwijać powodując u osób wrażliwych różne reakcje alergiczne takie jak np.:kichanie,łzawienie,kaszel a nawet przewlekłe choroby układu oddechowego! Zarazki te przedostają się bezpośrednio do naszych płuc wraz z powietrzem wydobywającym się z kanałów nawiewowych wentylacji w aucie. Dodatkowo dobrze rozwinięta kolonia grzybów i bakterii na parowniku powoduje,że w aucie po włączeniu nadmuchu można wyczuć niemiły zapach,który świadczy jednakże o bardzo dużym zanieczyszczeniu parownika.


  Następnym zagadnieniem jest spadek sprawności układu klimatyzacji z biegiem czasu.

Na przekór powszechnie panującej opinii system klimatyzacyjny w samochodach wcale nie jest bezobsługowy. Należy co roku dokonywać przeglądu serwisowego oraz raz na dwa lata powinno się uzupełnić czynnik chłodzący,co praktycznie wiąże się z wymianą go na nowy wraz z uzupełnieniem oleju sprężarkowego i barwnika,dzięki któremu można w łatwy sposób zlokalizować ewentualną niewielką nieszczelność układu. . Niestety poprzez węże,rurki aluminiowe i ich połączenia z pozostałymi elementami układu może uciec rocznie w drodze naturalnego parowania nawet 10-15% środka chłodzącego! W związku z tym wydajność układu klimatyzacyjnego po 2 latach może się znacznie zmniejszyć i dlatego też regularne przeglądy i serwis zapewnią nam długą i bezawaryjną pracę tego komfortowego systemu.

 

  Pozostaje jeszcze do omówienia pewna bardzo ważna kwestia. A mianowicie dotyczy ona filtrów powiązanych z klimatyzacją.

  Pierwszym z nich jest filtr nawiewu kabiny,zwany potocznie filtrem przeciwpyłkowym lub też mikrofiltrem.Znajduje się on w zależności od pomysłowości projektanta auta w najróżniejszych miejscach,ale zawsze w pobliżu wlotu powietrza do kabiny. Praktycznie jest on niewidoczny i zdaża się , iż niewiele osób wie o posiadaniu takowego filtra w swoim pojeździe tym bardziej,że pojazdy nie posiadające systemu klimatyzacji także często są wyposażone w taki filtr!Jego zadaniem jest ochrona naszych płuc przed drobnoustrojami,zanieczyszczeniami i kurzem unoszonymi w powietrzu i zasysanymi wraz z nim do kabiny naszego auta. Jest on szczególnie ważny dla osób wrażliwych na pyłki i zarodniki oraz mających podobne schorzenia na tle alergicznym. Filtr ten odfiltrowuje do 280metrów sześciennych powietrza zewnętrznego na godzinę! Biorąc powyższe pod uwagę łatwo sobie wyobrazić,że po roku czasu filtr jest już maksymalnie nasycony a po 2 latach ulega zapchaniu blokując dopływ czystego powietrza do wnętrza pojazdu. W warunkach panujących w większości miast w naszym kraju taki filtr powinno się wymieniać 2 razy do roku biorąc pod uwagę przebieg roczny auta około 18 tys.km. W miejscach bardziej zanieczyszczonych,czyli tam gdzie znajdują się kopalnie,huty i inny przemysł wytwarzający sporo zanieczyszczeń lotnych filtry takie należy wymieniać co 3 MIESIĄCE!

Po prostu warto zadbać o swoje płuca!

 Kolejnym filtrem,o którym prawie nikt nie wie jest tzw:OSUSZACZ. Jest to element umiejscowiony w komorze silnika przeważnie w pobliżu chłodnicy lub też stanowi z nią jedną całość. Część ta zwana także filtrem czynnika chłodzącego też z czasem może ulec zużyciu bądź uszkodzeniu. Powinno się go wymieniać raz na kilka lat,z wyjątkiem tych będących stałym elementem chłodnicy klimatyzacyjnej. Dokładne specyfikacje co do czasu wymiany tych podzespołów można znaleźć w informacjach serwisowych dotyczących konkretnego modelu samochodu,jednak nie później jak co 4 lata. Niestety większość klientów nie chce wymieniać tychże filtrów sądząc,iż nie są one zbyt mocno potrzebne! A to podobnie jakby zmienić w silniku olej,a filtra już nie,no bo przecież stary jeszcze ładnie wygląda!A przecież tak pod żadnym pozorem nie wolno,bo wiadomo czym to grozi po dłuższym czasie:remontem silnika,a w przypadku klimatyzacji:remontem sprężarki.