AUTO-KRUPA                                        

STRZAŁA , ul.Siedlecka 101.
08-110 SIEDLCE
Tel:+48(25)644-26-04
Kom:0-698-997-543
Czynne w godz:8-17 (Pn-Pt). W soboty nie pracujemy.

INSTALACJE LPG I / II GENERACJI

Instalacje I Generacji są przeznaczone do aut gaźnikowych oraz pierwszych wersji silników z wtryskiem paliwa bez katalizatora i sondy spalin (lambda).
Nie stosuje się tu elektroniki sterującej dawkowaniem gazu gdyż samochód
fabrycznie nie posiada odpowiednich czujników potrzebnych do obliczenia ilości dostarczanego paliwa gazowego.
Są to najprostsze instalacje z ręcznie regulowanym składem mieszanki gazowo-powietrznej.

Zarówno w I jak i II Generacji mieszaniem gazu z powietrzem zajmuje się tzw. MIKSER umieszczony zazwyczaj jak najbliżej przepustnicy.
W instalacjach II Generacji stosuje się elektroniczne
sterowniki odpowiedzialne za właściwe ustalanie składu mieszanki gazowo-powietrznej i nie ma tu możliwości ręcznej ingerencji w regulację poza wstępnym
ustawieniem wydajności reduktora na wolnych obrotach.

W zależności od rodzaju silnika oraz życzeń klienta polecamy tu sterowniki:

* STAG-L plus

STAG-L plus Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda oraz stanu TPS. Symuluje sondę lambda, współpracuje z przełącznikiem STAG-2W. Sygnalizuje diodami LED stan sondy lambda oraz TPS. Możliwość wybrania typu sondy lambda oraz TPS. Prosta konfiguracja za pomocą przełączników. Jest to najprostszy z możliwych sterowników dostępnych na naszym rynku. Polecany dla mało wymagających klientów i do silników o niewielkich pojemnościach.

* STAG XL

STAG-XLMikroprocesorowy sterownik silnika krokowego steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. Kontroluje TPS. Symuluje sondę lambda, współpracuje z przełącznikiem STAG2-W. Konfiguracja za pomocą przełączników, komputera. Parametry eksploatacyjne zbliżone do parametrów sterowników STAG-50, STAG-100.Jest to kompromis pomiędzy prostym STAG-L PLUS, a zaawansowanym kontrolerem STAG-50.

* STAG 50 / 100

Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego (aktuatora). Steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. Kontroluje TPS (czujnik położenia przepustnicy), symuluje sondę lambda. Wewnętrzny emulator jednopunktowy. Centralka z pełnym wskazaniem gazu. Ustawianie parametrów przy pomocy komputera.

 


* KME BINGO M

BINGO-M, zwane przez nas „Małym Bingo” powstało na życzenie naszych klientów, którzy prosili o połączenie zalet sterowników BINGO i BINGO-S. Powstał w ten sposób sterownik, który zawiera jeszcze udoskonalony program mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym
emulatorem do monowtrysków.
Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu. Oprogramowanie jest bardzo podobne do oprogramowania BINGO-S, z dodatkowymi opcjami.
Nie zmienił się również interfejs do komputera PC.

* KME BINGO S

Sterownik BINGO-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowana składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS i RPM. Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy. Panel sterujący umożliwia przełączenie zasiania benzyna-gaz.
Współpracując z liniowym czujnikiem poziomu gazu np KME_PW1, AEB 1050, BRC 0-90 itp) umożliwia wskazywanie poziomu gazu przy pomocy 5 diod LED.

  • Bingo-S 6-kanałowy emulator, sterowanie zaworem gazowym, pełnie wyświetlanie poziomu gazu.
  • Autoadaptacja – sterownik wystartuje z ustalonej pozycji i będzie się adaptował do warunków bieżących, przeprogramowując się

Typ sondy Lambda:

  • 0..1V sygnał rosnący
  • 0..5V sygnał rosnący
  • 5..0V sygnał rosnący
  • 0,8..1,6V sygnał rosnący
  • Współpraca z czujnikami typu PULL-UP I PULL-DOWN (wersja Bingo-S)

Typ TPS (Throttle Position Sensor):

  • 0..5V sygnał liniowy
  • > 5..0V sygnał liniowy
  • brak TPS
  • 0-12V typu włącznik (załączenie plusa)
  • 12-0V typu włącznik (załączenie masy)
  • BOSCH (dwie ścieżki)
  • Określenie bezwładności TPS na biegu jałowym (0,1-0,4) V (wersja Bingo-S)

Emulacja sondy Lambda:

  • masa (załączenie masy)
  • przebieg (symulacja przebiegiem prostokątnym regulowanym – czestotliwosc, wypelnienie)
  • odłączona (brak sygnału)

Typ jazdy:

  • normalna
  • ekonomiczna
  • sportowa

Typy czujników poziomu gazu

  • 9 progowy
  • 0-90 om
  • rezerwa

Obroty

  • Wybór typu układu zapłonowego
  • Wybór poziomu obrotów przełączania benzyna-gaz (1500-3500 obr/min)
  • Przełączenie przy zmianie obrotów (opadająco, narastająco).

Funkcje dodatkowe

  • Funkcja CUT-OFF
  • Ograniczenie maksymalnych obrotów silnika
  • Określenie minimalnej temp. silnika do przełączenia na zasilanie gazowe (10..60 °C)

Parametry zaawansowane

  • Maksymalne otwarcia silnika krokowego – zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
  • Minimalne otwarcie silnika krokowego – zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
  • Czas emulacji stanu „H” – ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
  • Czas emulacji stanu „L” – ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
  • Czas opóźnienia Lambdy: zakres (0:05…21:15) z rozdzielczością 0:05 (minuty:sekundy)
  • Czas nakładania się faz GAZ/BENZ – czas podtrzymana pracy wtryskiwacza (od otwarcia zaworu gazowego do chwili dostarczenia gazu do z miksera), zakres (0,1..10,0) sek. z rozdzielczością 0,1 sek.