AUTO-KRUPA
STRZAŁA , ul.Siedlecka 101.
08-110 SIEDLCE
Tel:+48(25)644-26-04
Kom:0-698-997-543
autokrupa@autokrupa.pl
Czynne w godz:8-17 (Pn-Pt).
W soboty nie pracujemy.
INSTALACJE LPG I / II GENERACJI
Instalacje I Generacji są przeznaczone do aut gaźnikowych oraz pierwszych wersji silników z wtryskiem paliwa bez katalizatora i sondy spalin (lambda).
Nie stosuje się tu elektroniki sterującej dawkowaniem gazu gdyż samochód
fabrycznie nie posiada odpowiednich czujników potrzebnych do obliczenia ilości dostarczanego paliwa gazowego.
Są to najprostsze instalacje z ręcznie regulowanym składem mieszanki gazowo-powietrznej.
Zarówno w I jak i II Generacji mieszaniem gazu z powietrzem zajmuje się tzw. MIKSER umieszczony zazwyczaj jak najbliżej przepustnicy.
W instalacjach II Generacji stosuje się elektroniczne
sterowniki odpowiedzialne za właściwe ustalanie składu mieszanki gazowo-powietrznej i nie ma tu możliwości ręcznej ingerencji w regulację poza wstępnym
ustawieniem wydajności reduktora na wolnych obrotach.
W zależności od rodzaju silnika oraz życzeń klienta polecamy tu sterowniki:
* STAG-L plus
Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda oraz stanu TPS. Symuluje sondę lambda, współpracuje z przełącznikiem STAG-2W. Sygnalizuje diodami LED stan sondy lambda oraz TPS. Możliwość wybrania typu sondy lambda oraz TPS. Prosta konfiguracja za pomocą przełączników. Jest to najprostszy z możliwych sterowników dostępnych na naszym rynku. Polecany dla mało wymagających klientów i do silników o niewielkich pojemnościach.
* STAG XL
Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. Kontroluje TPS. Symuluje sondę lambda, współpracuje z przełącznikiem STAG2-W. Konfiguracja za pomocą przełączników, komputera. Parametry eksploatacyjne zbliżone do parametrów sterowników STAG-50, STAG-100.Jest to kompromis pomiędzy prostym STAG-L PLUS, a zaawansowanym kontrolerem STAG-50.
* STAG 50 / 100
Mikroprocesorowy sterownik silnika krokowego (aktuatora). Steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. Kontroluje TPS (czujnik położenia przepustnicy), symuluje sondę lambda. Wewnętrzny emulator jednopunktowy. Centralka z pełnym wskazaniem gazu. Ustawianie parametrów przy pomocy komputera.
* KME BINGO M
BINGO-M, zwane przez nas „Małym Bingo” powstało na życzenie naszych klientów, którzy prosili o połączenie zalet sterowników BINGO i BINGO-S. Powstał w ten sposób sterownik, który zawiera jeszcze udoskonalony program mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym
emulatorem do monowtrysków.
Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu. Oprogramowanie jest bardzo podobne do oprogramowania BINGO-S, z dodatkowymi opcjami.
Nie zmienił się również interfejs do komputera PC.
* KME BINGO S
Sterownik BINGO-S służy do kontroli i bieżącego optymalizowana składu mieszanki gazu i powietrza na podstawie wskazań sondy Lambda, TPS i RPM. Zapewnia to również ochronę układu katalizatora. Zawiera 4 lub 6 kanałowy emulator wtryskiwaczy. Panel sterujący umożliwia przełączenie zasiania benzyna-gaz.
Współpracując z liniowym czujnikiem poziomu gazu np KME_PW1, AEB 1050, BRC 0-90 itp) umożliwia wskazywanie poziomu gazu przy pomocy 5 diod LED.
- Bingo-S 6-kanałowy emulator, sterowanie zaworem gazowym, pełnie wyświetlanie poziomu gazu.
- Autoadaptacja – sterownik wystartuje z ustalonej pozycji i będzie się adaptował do warunków bieżących, przeprogramowując się
Typ sondy Lambda:
- 0..1V sygnał rosnący
- 0..5V sygnał rosnący
- 5..0V sygnał rosnący
- 0,8..1,6V sygnał rosnący
- Współpraca z czujnikami typu PULL-UP I PULL-DOWN (wersja Bingo-S)
Typ TPS (Throttle Position Sensor):
- 0..5V sygnał liniowy
- > 5..0V sygnał liniowy
- brak TPS
- 0-12V typu włącznik (załączenie plusa)
- 12-0V typu włącznik (załączenie masy)
- BOSCH (dwie ścieżki)
- Określenie bezwładności TPS na biegu jałowym (0,1-0,4) V (wersja Bingo-S)
Emulacja sondy Lambda:
- masa (załączenie masy)
- przebieg (symulacja przebiegiem prostokątnym regulowanym – czestotliwosc, wypelnienie)
- odłączona (brak sygnału)
Typ jazdy:
- normalna
- ekonomiczna
- sportowa
Typy czujników poziomu gazu
- 9 progowy
- 0-90 om
- rezerwa
Obroty
- Wybór typu układu zapłonowego
- Wybór poziomu obrotów przełączania benzyna-gaz (1500-3500 obr/min)
- Przełączenie przy zmianie obrotów (opadająco, narastająco).
Funkcje dodatkowe
- Funkcja CUT-OFF
- Ograniczenie maksymalnych obrotów silnika
- Określenie minimalnej temp. silnika do przełączenia na zasilanie gazowe (10..60 °C)
Parametry zaawansowane
- Maksymalne otwarcia silnika krokowego – zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
- Minimalne otwarcie silnika krokowego – zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
- Czas emulacji stanu „H” – ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
- Czas emulacji stanu „L” – ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
- Czas opóźnienia Lambdy: zakres (0:05…21:15) z rozdzielczością 0:05 (minuty:sekundy)
- Czas nakładania się faz GAZ/BENZ – czas podtrzymana pracy wtryskiwacza (od otwarcia zaworu gazowego do chwili dostarczenia gazu do z miksera), zakres (0,1..10,0) sek. z rozdzielczością 0,1 sek.
INSTALACJI LPG
WSZYSTKICH GENERACJI
-INSTALACJE LPG-
MONTAŻ I OBSŁUGA
SERWIS I NAPRAWY